Thursday, June 2, 2011

bingkisan doa

barangsiapa yang mengenal Allah di dunia ini , maka ia akan merasa seperti berada di SYURGA ..
kelapangannya laksana 7 petala langit & bumi ...


Ya Allah , perkenankanlah permintaan hambaMU ini ..
sesungguhnya kami hambaMu yang lemah ...


Ya Allah ,
seandainya telah Engkau catatkan dia milikku , tercipta buatku , satukanlah hatinya dengan hatiku ..
titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi ...


dan Ya Allah ,
Ya Tuhanku Yang maha Mengasihi ,
seiringkanlah kami melayari hidup ini ketepian yang sejahtera & abadi ...


tetapi Ya Allah ,
seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku , bawalah dia jauh dari pandanganku , luputkanlah dia dari ingatanku & peliharalah aku dari kekecewaan ...


Ya Allah ,
aku mohon padaMu , cintaMu & cinta orang yang mencintaiMU ..
aku memohon kepadamu amalan yang membawaku menggapai cintaMu ...


Ya Allah ,
jadikanlah cintaMu lebih ku cintai daripada diriku & keluargaku serta air yang dingin ...


Ya Allah Yang Tercinta ,
gantilah yang telah hilang ..
tumbuhkanlah kembali yang telah patah ..
walaupun tidak sama dengan dirinya ...


Ya Allah Ya Tuhanku ,
pasrahkanlah aku dengan takdirmu ..
sesungguhnya apa yang telah Engakau takdirkan adalah yang terbaik buatku ..
kerana Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hambaMu ini ...


Ya Allah ,
sesungguhnya aku minta petunjuk yang baik dariMu , dengan ilmuMu , aku minta kekuatan dariMu dengan kekuatanMu ..
aku meminta dariMu dari kelebihanMu yang banyak , maka sesungguhnya Engkau berkuasa , aku tidak berkuasa , Engkau mengetahui & Engkaulah yang paling mengetahui perkar - perkata ghaib ...


Ya Allah ,
jika Engkau mengetahui bahawa perkara ini baik untukku pada agamaku , duniaku & kesudahan urusanku buat masa kini dan masa akan datang maka tentukannya untukku & permudahkannya kepadaku , jika Kau mengetahui bahawa perkara ini tidak baik untukku pada agamaku & duniaku & kesudahan urusanku buat masa kini & masa akan datang maka elakkannya dariku & elakkan diriku daripadanya , tentukanlah kebaikan untukku dimana sahaja aku berada sesungguhnya Engkau berkuasa diatas segala sesuatu ...

No comments:

Post a Comment